Shopping day 😬😬

9 november 2018 - Tua, Indonesië

De taxi 🚕 die ik besteld had kwam iets later,  maar dat was geen probleem. Hidde en Maaike hadden in Kuta afgesproken met Alfons. Een sport vriend van Maaike. Hij was nog voor 1 dag in Kuta en zou aan het einde van de dag richting Nederland vertrekken.
Kuta is een echte drukke stad, wat iets voorbij Denpasar ligt. De taxi chauffeur had ons bij het hotel waar Alfons verblijft afgezet. De taxi chauffeur zou ons op dezelfde plek om 17 uur weer oppikken. Goed geregeld, leek ons.
Maaike en Hidde zouden met Alfons gaan chillen en Nienke en ik gingen richting Discovery Shopping Mall.
We liepen langs de boulevard dat veel van Scheveningen en Zandvoort weg had. Allemaal kraampjes en eetgelegenheden. Het strand zag er ook goed uit.
Het winkelcentrum werd goed beveiligd. Eerst werden de tassen gecontroleerd op evt explosieven en ander soort wapens. Men is natuurlijk bang voor een aanslag in dit toeristische doelwit. Het winkelcentrum had veel weg van een enorme Bijenkorf. Heel veel merken werden er vertegenwoordigd. Het liep er ook vol 👨‍👨‍👧‍👧👨‍👧👨‍👧‍👦👩‍👩‍👦👨‍👨‍👦‍👦👩‍👧‍👧 met toeristen, die nog hun slag wilde slaan en nog souveniertjes wilde kopen. Hier ging het echter wel om merk artikelen met meer westerse prijzen. Hier kon je niet onderhandelen over de prijs 😩. Na goed rondgekeken te hebben kocht ik toch echt mijn zilveren armband. Dit wilde ik graag als aandenken. Verder wilde Hidde graag koffie bonen en het liefst die door katten uitgepoept zijn. Dit schijnt de beste en duurste  koffie ter wereld te zijn. Na wat op internet nagekeken te hebben vonden we al snel “Kopi Luwak” koffie. Het was inderdaad enorm duur. 300 gram koste 675.000 rupiah. Dat is 41 euro voor 300 gram. Dat is echt een duur kopje koffie! Na ook wat kleine verpakkingen van 100 gram te hebben gekocht, was ik was ik totaal 59 euro armer 😩. Het moet dan ook wel heeeeeeel speciaal zijn. Hidde heeft nog even naar de Nederlandse prijs gekeken, die lag wel velen malen hoger namelijk 40 euro voor 125 gram. Voor die 59 euro had ik mooi 1 kg totaal 👍!
Nadat Nienke en ik onze aankopen hadden gedaan gingen we snel het winkelcentrum uit. We liepen nog langs de kraampjes langs de weg, waar wel over de prijs te onderhandelen was. Hidde en Maaike troffen we om half vier op straat aan. Opgetogen vertelde ik over de aankopen en de koffie. Waarbij ze me voor gek verklaarde. Maaike maakte een foto van de koffie en concludeerde dat het poeder koffie was ......... wij hebben allemaal koffie “bonen” machines. Dat was balen, want ik had naar mijn idee hier goed op gelet, helaas 😖😣☹️😩. Hidden en ik liepen nog snel terug naar het winkelcentrum om de koffie te ruilen voor echte bonen. Dat was wat lastiger dan ik dacht. Men had alleen de kleine verpakkingen in bonen. Die mocht ik omruilen, maar wel met bij betaling. Koffie bonen zijn nog duurder. Uiteindelijk betaalde ik 18 euro bij. De grote verpakking was niet in bonen versie en konden ook niet terug gebracht worden. Geen probleem volgens Hidde: dan verkopen we die in Nederland op marktplaats, kan nog wel wat opbrengen 🤣! We hadden 1 kg met een straatwaarde van 320 euro 😜!
Om 17 uur stonden we op de afgesproken plaats alleen onze taxichauffeur die ontbrak. Om half 6 nam Hidde contact met hem op, hij was nog niet op weg. Zou minstens nog 1 uur duren. We hebben vriendelijk bedankt en hebben een lokale taxi aangeschoten. Deze was zo blij met ons, want het was zijn eerste ritje voor vandaag. We hebben hem gelijk gevraagd om Nienke en ons morgen naar het vliegveld te brengen.
Hij happy en wij ook.......!
Morgen vertrekt Nienke om 13 u en wij om 20.15 u, dan zit ons avontuur er weer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Yvonne:
    9 november 2018
    Wat een mooie vakantie, de foto's zien er super uit. Nog heel even samen, geniet ervan! Goede reis terug allemaal!
  2. Sonja:
    9 november 2018
    Mooie vakantie, mooie herinneringen straks!
    Goede reis naar huis allemaal!!! Doeiiii❤️
  3. Tineke:
    9 november 2018
    Heb erg genoten van je verslagen. Fijn dat he met de kinderen deze reis kon maken. Een goeie reis naar huis en ook Nienke een goeie reis. Groetjes aan allemaal. Groetjes. 😘😘
  4. Gert:
    9 november 2018
    Het was erg leuk jullie zo te kunnen volgen. Deze mooie vakantie pakt niemand jullie meer af. Morgen weer terug naar huis. Nienke veel geluk en een veilige terugreis we gaan dmv Facebook vast nog regelmatig berichtjes van je zien toch?
    Voor jullie allen morgen een behouden thuisreis! We gaan ongetwijfeld nog de verhalen horen.
    Hartelijke groetjes van Miranda en mij.
  5. Marcel:
    10 november 2018
    Bedankt voor jullie leuke verslag en mooie foto’s. Zelden zo’n mooie wildplasfoto gezien. Fijne terugreis!