Canggu dag 2

29 oktober 2018 - North Kuta, Indonesië

Onze dag begon weer zonnig ☀en warm. Als je dan uit je koele slaapkamer komt is dat even wennen. Maar klagen doen we niet hoor! Gewoon even heerlijk genieten en acclimatiseren met een bakkie ☕koffie. Die Nienke even haalde voor mij bij een ontbijt zaakje om het hoekje! Gisteravond heeft Maaike al een tentje uitgezocht waar we zouden gaan ontbijten. Motion Café, voor een “healty breakfast “ ! Het zag er allemaal even lekker uit. Ik had banana🥞 pancakes ( zie de foto’s), echt een aanrader. Het was echter wat veel, dus we hebben maar een doggybag gevraagd.
Daarna weer terug naar de bazaar, Maaike wilde heel graag houten kommen en Nienke zou de prijs afmaken. Het zou in eerste instantie 820000 Rupiah zijn, maar na veel heen en weer en met rekenmachines werd de koop toch lachend afgesloten op 520000 Rupiah. Dit heeft Nienke niet van mij. Ik betaal over het algemeen de hoofdprijs. Ik laat nu alle financiële zaken (tijdelijk) aan Nienke over. Zelfs Hidde (onze financieel student) wint het hier niet van 🤣!
Nadat we alle aankopen opgeborgen hadden, gingen we richting strand. Maaike wilde graag naar “Finns Beach”! Hier was ook een zwembad, het was wel een stukje lopen over het strand, geen probleem. Eenmaal bij “Finns Beach” aangekomen was het echt een mooi trendy oord, waar je met je zand voeten niet binnen kwam. De inhoud van je tas werd ook bij binnenkomst gecontroleerd of je geen eten en drinken zelf meegenomen had, die kon je Inleveren. Je naam kwam er wel op te staan, zodat je het later weer op kon halen. Zag er relaxed en duur uit. Hoe duur💸, daar kwamen we al snel achter. Een ligbedje was 500000 per stuk, dat is 30 euro 😱per bed. Snel gerekend voor 4 personen 120 euro om er te mogen liggen!!! Gelukkig waren we er al snel uit...... Snel terug naar een lekker bedje op het strand en dan maar mooi de zee in ipv van het zwembad. Op het strand lagen we voor 12500 per bedje dat is maar 3,50 euro voor 4 bedjes! Dat was snel verdiend. Daar kon wel een verse kokosnoot van af.
‘S avonds hebben we gegeten met collega’s van Maaike die ook in Bali waren.
Optijd naar bed, want morgen ochtend komt onze privé chauffeur ons ophalen voor een dagje “sightseeing”! En hij zet ons af bij ons volgende adres! Spannend..

1. Bouk:
    29 oktober 2018
    Ziet er super uit! Vergeet geen souvenir mee te nemen 😝😝❤❤!