Tour de scooter 🛵🛵🛵

6 november 2018 - Jungutbatu, Indonesië

Vandaag zouden we een rondje toeren met de scooter. Allereerst nog even terug naar “Devil’s 👹💧Tear”. We wilde wat betere foto’s 📸 maken zonder al die Aziaten erbij. Dat was valse hoop, want de Aziaten waren nu in zeer hoge 👩‍👩‍👦‍👦👨‍👨‍👦‍👦👨‍👩‍👦‍👦👨‍👩‍👧‍👧 aantallen present. Moesten we toch een andere hoek zoeken op “Devil’s Tear”. Dat betekende wat klimmen, voor ons geen probleem. Na vele mooie foto’s 👌te hebben gemaakt, gingen we eerst lunchen in de haven. Hier zat ook een massagesalon waar we eigenlijk wel even langs wilde. Toen we wat informatie wilden konden we het niet negeren. Voor 20 min massage, nek en rug was het omgerekend 2,90 euro, dat wilde we wel. Met zijn viertjes te gelijk..... er werden wat massage meisjes ingevlogen. Voor ieder die Bali bezoekt is het een aanrader. Na een half uur vervolgde we soepel gemasseerd weer onze rond toer. We reden richting de “Yellow Bridge”, naar Nusa Ceningan. Dit is het kleinste eiland 🏝 van de drie. Over deze brug kunnen alleen scooters 🛵 komen, geen andere voertuigen. De wegen zijn er ook bijzonder bochtig en steil. We bezochten eerst de “Blue Lagoon”. We hadden al van andere toeristen gehoord dat het de moeite waard was. Het was geen strand, maar een rotsig gebeuren met prachtig  🌊 blauw water. Ook hier waren we niet de enige. Er werden weer ontelbare foto’s gemaakt. Je wil gewoon alles vast leggen. Er was ook een Nederlands stel die van ons viertjes een foto wilde maken. We vervolgde onze rit op het scootertje. Hidde wilde graag even wadlopen. Het was eb, dan kan je via het droog gevallen land oversteken zonder de “Yellow Bridge” te gebruiken. Samen met Hidde stukje wad gelopen, terwijl de meiden van afstand op een terrasje ons volgde. Tijdens dit tochtje zagen we zeesterren, krabben 🦀 in schelpjes en mooie schelpen. De meiden hadden ondertussen nog wat leuks op de kaart gevonden om nog te bezoeken. We reden richting “Ceningan Cliff”. Dat was echt een westernrit, zo steil, bochtig en slechte weg...... ik kreeg visioenen van de Brennerpas met vakantie...... 🙀😱🙈! Dachten we ook elke keer weer: we komen er nooit overheen. Dit was net zoiets, elk bochtje om was er een steiler stukje.....soms even bijsteppen , maar we kwamen er, pfffff😆! Het was wel de moeite waard, uitzicht op “Nusa Penida”!
De weg terug naar beneden zagen Nienke en ik niet zitten. Dat zouden die remmen niet houden. Wij gingen dus maar te voet naar beneden. Hier wachten Hidden en Maaike ons op om vervolgens een leuk eettentje op te zoeken, misschien werden we nog even getrakteerd op een zonsondergang, helaas te veel wolken 😩, maar wel lekker eten.
Morgen verlaten we het eiland en gaan we naar ons laatste plekje in Bali. Nog maar niet aan zaterdag denken, nog even genieten.

1. Sonja:
    6 november 2018
    Het ziet er allemaal heel mooi uit, dat zal een heel mooi boek worden straks! Nog een paar daagjes genieten, groetjes...
  2. Tineke:
    6 november 2018
    Prachtige foto 's weer. Wat een vakantie! Geniet nog maar lekker.