Dagje “eiland”

5 november 2018 - Jungutbatu, Indonesië

Vandaag zouden we het een beetje rustig aan doen. Na het ontbijt gingen we met de scooter 🛵 op pad. Opzoek naar een lekker strandje. Het is niet te beschrijven hoe onbegaanbaar de wegen hier zijn.  Wegwijs ↖️⬆ borden kennen ze hier ook niet. Je ziet wel 10 handgeschreven borden die een richting aangeven, maar echt duidelijk is het niet. De wegen gaan om hoog en omlaag, met kuilen en hele gaten. Afgelopen avond heeft het behoorlijk 🌧 geregend. Hier en daar lag er nog een plas water. Tot nu toe hebben we nog geen paraplu ☂nodig gehad. We kwamen Devil’s Tears op ons pad tegen. Hier hadden de Duitse jongens al over verteld. Het is een Bay met spectaculaire golven 🌊, die tegen de rotsen slaan. Er liepen ook vrachtwagentjes vol Aziatische toeristen, die alles op de foto zette. Maaike had haar camera niet mee, dus morgen gaan we het nogmaals bezoeken.  Hierna gingen we naar Dream Beach. Een klein strand met een resort. Hier hebben we eerst lekker geluncht. Om vervolgens lekker op het strand te liggen. Het was er zo warm, dat we het er maar een uurtje volhielden. De parasol ⛱ ontbrak, helaas. We gingen maar wat verkoeling zoeken in ons eigen zwembad.