Tuf tuf, daar gaan we weer .........

8 november 2018 - Uluwatu, Indonesië

Weer lekker op het scootertje 🛵, een stukje rond tuffen. Ook hier is het behoorlijk steil omhoog en omlaag, maar de wegen zijn wel goed berijdbaar. Het is ook wat ander verkeer betreft overzichtelijker om te rijden. Dit keer zat ik bij Maaike achter op, ook een prima chauffeur. Ze had een mooi roze helmpje gescoord, wat mooi bij haar roze broekje matchte. Aller eerst zochten we een cliff op, Tori Hecok. Het was een gevaarlijke cliff die was op sommige plekken afgezet met “Rood” prikkeldraad. De afgrond zag er ook hoog en grillig uit. Er was ook een uiterst puntje wat er gevaarlijk uit zag, maar wel mooie foto’s opleverde. Maaike en ik bezochten nog een ⛩ tempel, Pura Luhur Uluwatu. Hier moesten we wel onze mooie bruine benen bedekken 😩. Het is de heiligste tempel met heilig water. In de tempel zelf mochten we niet komen, maar er was rond om genoeg te zien. Ook hier waren veel 🙈🐵🐒aapjes te zien. Ze waren brutaler. We zagen ze met diverse voorwerpen vandoor gaan........🕶zonnebril, gewone bril, zonnehoed. Durf te wedden dat het voornamelijk bij de Aziatische toeristen werd ontvreemd. Die zijn stront 🙈 eigenwijs, ondanks de waarschuwingen toch alles op je hoofd houden. Het was een mooie tempel met een prachtige tuin, maar de aapjes 🐒🐵 trokken de meeste aandacht.  Nadat we Nienke en Hidde bij het zwembad vandaan plukte, zochten we een lunch gelegenheid op, Mango Tree.
Er liggen heel veel verschillende strandjes langs de kust, je moest alleen een behoorlijke klim maken naar beneden. Wij belandden uiteindelijk op 🏖 Padang Padang Beach. Hier waren iets lokalere ondernemingen, dan op de meeste trendy strandjes. Maar strand is strand, het blijft even zanderig.
Tot zover is het scooteren goed gegaan. Vanavond nog even een eetgelegenheid opzoeken en dan leveren we hem weer in.
Morgen gaan we nog een dagje naar Kuta. Nienke en ik gaan shoppen en Maaike en Hidde gaan een vriend van Maaike opzoeken.
Vakantie zit er al bijna op 😩

1. Gert:
    8 november 2018
    Wat een fantastisch mooie foto's weer! Jullie hebben zo bij elkaar al veel gezien en gedaan hoor. Erg leuk om het allemaal te lezen. Nog genieten van de laatste momenten en dan weer huiswaarts? Veel plezier nog allemaal en koester allemaal deze bijzondere momenten zo met elkaar.
    Lieve groetjes van Gert
  2. Tineke:
    8 november 2018
    Wat geweldig allemaal. Wat heerlijk om dat met de kinderen te kunnen doen. Ach die Boukje😕 geniet er nog lekker van😘