Actieve dag met veel vrienden 🐒😱

2 november 2018 - Tua, Indonesië

Om half negen stond onze nieuwe chauffeur voor ons huisje. Zijn naam was Nyoman en spreekt goed Engels! Dat hebben we geweten, hij lulde een 5 kwartier in één uur......Rotterdams gezegde 😜! Hij vertelde over alles, cultuur, gewoontes, religie, zijn gezin, enz!
Als eerste gingen we naar het Monkey Forest 🐒. Dit was een super leuke ervaring. De aapjes rende gris en kras om je heen. Je wist niet waar je het eerst naar moest kijken, zo leuk was het. Maaike werd besprongen door een nieuwsgierige aap, ging in haar nek liggen en pluisde haar haar uit. Een ander aapje begon aan haar veters. Ze vermaakte zich best, maar Maaike vond het toch wat minder. We werden zelfs gevraagd door een  selfie aap, die wilde graag met ons op de foto (Haha) 🙈! Het komt hier op Bali vaker dagelijks voor of ze een foto van ons mogen maken.......heel bijzonder. Hidde werd ook door een aapje gespot......deze had het op zijn pet voorzien. Het  Aapje  ging er toch echt mooi vandoor met zijn pet.....is nu “the king of the monkeys” !  Het was zeker de moeite waard om een bezoek te brengen aan “ Monkey Forest”. Toegang was 11,60 euro voor 4 personen, ongelofelijk. Voor de Apenheul, betaal je minstens het dubbele voor 1 persoon. We hebben heel wat foto’s en filmpjes gemaakt. Het is gewoon lastig om uit te zoeken welke ik met iedereen deel, maar ik wil ze jullie niet ontnemen, swipe er maar door heen. De filmpjes plaats ik ook. Hidde moet nu verder zonder pet........we hebben de dader wel op film.
Hierna gingen we richting het plekje waar we zouden gaan raften. We werden opgewacht door onze raft guide. Nadat we een reddingsvest, helm en peddel hadden uitgezocht nam hij ons mee. We moesten eerst  een enorme steile rotsachtige trap af, waar geen einde aan kwam, richting het wilde water. De rubbere boot kwam achter ons aan naar beneden, via een soort kabelbaan. Halverwege stopte de gids om even voor een “goede vaart” 🙏 te bidden. Toch fijn om te weten dat er over ons gewaakt word, dat we niet allen Frans hebben, die nog altijd een oogje in het zeil houd. Bij het woeste water aangekomen, kregen we een peddel instructie om vervolgens in het bootje te stappen. De gids zat achter op en haalde allerlei toeren uit om ons zo snel mogelijk allemaal nat te krijgen. Onderweg kwamen we prachtige watervallen tegen. De gids zorgde er wel voor, dat we precies onder de waterval door gingen.....funny guy! Onder het varen mochten we ook af en toe een duik nemen. Het was een super leuke tocht door een prachtig natuurgebied. Helaas niet veel foto’s kunnen maken, was namelijk niet verstandig om je mobiel of camera op zak te houden. Je werd geheel nat en ging af en toe kopje onder. Maar de foto’s die tijdens een rustplaats konden maken, krijgen jullie te zien. Na afloop moesten we weer zo een zelfde steile trap omhoog, wat best pittig was. Hierna werd er een lunch geserveerd. Deze was echt top, spareribs met nasi en nodels. Voor de vegetarische onderons ( dat word je vanzelf hier 😜), was het ei! Prima en heel lekker.
Hierna vervolgde we onze tocht met onze praatgrage Nyoman. Hij bracht ons naar een straat waar zilvere sieraden werden gemaakt. Hier werden wat souvenirs gekocht, wat: dat blijft een geheim 🤣!
Morgenochtend worden we door de praatgrage Nyoman opgehaald, dan brengt hij ons naar de haven, waar we de overtocht wagen naar Nusa lembongan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ella:
    2 november 2018
    Geen foto te veel. Wat een gave dag zeg!