Nusa Lembongan 🚤🚤🚤🚤🚤

3 november 2018 - Jungutbatu, Indonesië

Vandaag weer naar ons volgende stekkie, Nusa Lembongan. Een klein eilandje rechts van Bali. We werden netjes door praatgrage Nyoman naar de haven gebracht. Dat was super want hij wist ook precies waar we de tickets 🎫 voor de overtocht konden kopen. Hij regelde het voor ons en wachtte tot we veilig op de boot zaten. Hij zou ons ook opwachten als we over 4 dagen weer terug kwamen om ons dan naar de laatste plekje te brengen. Toch wel super handig 👍 zo een gids, die voor weinig geld alles regelt. Als iemand nog eens naar Bali gaat zou ik hem zeker aanraden.
Bij de veerdienst aangekomen bleken dit gewoon super 🚤 speedboten te zijn met 5 giga buitenboord motoren. Eerst moesten we nog een stuk door het water lopen om bij de boot te komen. Ik had een jurk aan, wat iets onhandig is om aan boord te stappen, zonder nat te worden. Dat werd me ook een tochtje, voor mijn gevoel scheurde we met 100 km/u over het water. Onder het varen werden we nog wat verplaatst. Een aantal mensen die rechts zaten moesten aan de linker kant gaan zitten. Ik denk dat onze koffers rechts in het ruim lagen en daardoor we wat scheef in het water lagen 😜! De overtocht duurde ongeveer een uur. Hier stond onze volgende host al te wachten om ons naar het hotel te brengen 👍! We werden letterlijk en figuurlijk achter in een klein vrachtwagentje geladen. Voor hij optrok, zei hij nog wel “hou je vast”, niet overbodig. We hoste en kloste, naar de andere kant van het eiland. Het bestaat gelukkig maar uit een simpel wegennet. Waar het verkeer zeldzaam is, dus dat wordt verantwoord scooters huren 😜🙈. Wij kregen twee huisjes toegewezen, heel schattig en lief. Het staat op palen met een prachtig uitzicht. Verder heeft het een mooi infinity zwembad, dat uitkijkt op de “Yellow bridge”. Via deze brug kunnen we weer naar het andere eiland komen. Dat gaan we zeker doen. Het is een mooi paradijsje waar we de komende dagen zeker van gaan genieten.

1. Ilse:
    3 november 2018
    Komen jullie nog wel terug ☺️
    Wordt straks behelpen 🙃
    Maar dan heb je Huub weer ❤️
  2. Annelies:
    3 november 2018
    😍Wat een geweldige vakantie hebben jullie in een fantastisch mooie omgeving!☀️🎉
    Groetjes, Maas en Annelies
  3. Miranda:
    Prachtig daar!!!
  4. Tineke:
    4 november 2018
    Wat een vakantie zeg. Dat wordt weer wennen straks.😘