Ubud : zwak, ziek en misselijk 😒

1 november 2018 - Tua, Indonesië

Die rustdag werd van zelf ingelast. Nienke was de gehele dag al niet lekker. Na het slechte eten van het restaurant met mooi uitzicht, konden we dat verwachten.
Het werd een dagje bij ons zwembad. Het begon gezellig met een muziekje en de fotocamera. Maaike zou een photoshoot doen van Nienke in een badpak van het merk van een vriendinnetje. Dan kon dat weer gebruikt worden ter promotie van het merk. Het was een heel karwei. Nienke liet zich in allerlei posities fotograferen, waarbij Maaike vanuit alle hoeken moest fotograferen. Vanaf een hoogte, liggend op de grond, enz. Maar het resultaat mag er zijn.......tenminste 1 mooie foto zat erbij.
Aan het einde van de middag gingen de meiden en ik winkels kijken en een hapje eten. Nienke was inmiddels al weer een beetje opgeknapt. Hidde had er niet veel zin in en bleef bij het huis chillen.
Wij liepen achter elkaar aan op een super drukke weg opzoek naar winkels. Ubud centrum zag er toch anders uit dan wij zouden verwachten. Er was geen winkel, waar wij een kijkje wilde nemen. Alles is verouderd, arm en eenvoudig. Straten hebben geen voetpad, en als die er wel is, dan moet je opletten dat je niet in een gat valt. Na een km of 3 gaven we het maar op. Uiteindelijk zochten we maar een restaurant, geen gemakkelijke opgaven, naar de ervaring  van gisteren. We vonden wat geschikts. De menukaart zag er wat westers uit. Nienke nam alleen wat fruit, haar maag was nog niet 100 % in orde. Ik had gegrilde kip met ‘frietjes’ en Maaike nasi gorang. Toen het eten kwam begon Maaike’s maag op te spelen..... met lange tanden nam ze een paar hapjes. Voor ik het wist zat ze op het toilet en het enige wat ze wilde was terug naar het huisje. Via de serveerster heb ik om een taxi gevraagd. Ik vond het een beetje eng om op straat een willekeurige taxi te pakken. Tenslotte waren we toch 3 vrouwen alleen op stap. We werden keurig met een taxi naar het huisje 🙏gebracht. Maaike verdween met een bleek bekkie naar bed.
We zouden de volgende ochtend om 8.30 u opgehaald worden door een gids om te gaan raften. Deze hebben we maar een bericht gestuurd om het een dag later te doen.
Na een zeer onrustige nacht 🤮🙈😒hebben we nog een rustdag ingelast. Maaike was nog steeds beroerd en heeft de hele dag in bed gelegen. Wij nog maar een dagje bij het zwembad, wat zeker geen straf was.
‘S avonds was Maaike weer redelijk opgeknapt en kon weer wat binnen houden. We hebben super veilig gegeten, spaghetti en pizza 🍕. Allebei vegetarisch 😜!
Morgen dan toch weer op pad met de gids! Monkey Temple en raften staan op het programma !! Nu lekker op tijd slapen. 😴

1. Ilse:
    1 november 2018
    Dat is balen..... 🤮🤢🤒
    Maarrrrr wat een leuke foto’s 📷💃🏼
    Lekker genieten lieverds 🏝
  2. Marcel:
    1 november 2018
    Hopelijk knapt Nienke weer heeel snel op, Ik zie wel waanzinnig mooie foto's voorbij komen!